ההבדלים בין מנוע מימן למנוע חשמלי - קומסקו

ההבדלים בין מנוע מימן למנוע חשמלי

פיתוחם של מוצרים ירוקים מקבל ביטוי רחב, כמובן, גם בתחום הרכב והציוד המכני. גופים רבים בתחום עוסקים בשאלה האם כלי הנדסה וכלי תחבורה בעלי מנוע מימן (מנוע הידרוג'ן) מהווים את החלופה האידיאלית ביותר, או שיש ואולי מנוע חשמלי הוא זה שיתפוס את הבכורה.

לצד השאיפה של רבים לשלב בכלי הנדסה וכלי רכב כלים ומוצרים ירוקים וכאלו המזהמים את הסביבה כמה שפחות, חשוב כמובן להצביע על היתרונות והחסרונות בשאלה איזה סוג של מנוע אפקטיבי יותר, לבטח כשמדובר בשילובו בכלי הנדסה מסיביים, דוגמת אלו המיוצרים על ידי חברת JCB הבריטית.

טווחי נסיעה

בבדיקה שנערכה לרכבים פרטיים להם מנוע מימן, הגיעו הבדיקות למסקנה כי ברכבים אלו ניתן לגמוע עד כ-550 ק"מ בכל תדלוק.

אותם בוחנים ציינו כי המרחק אותו ניתן לגמוע הינו משתנה ותלוי במספר מאפיינים שיש לקחת בחשבון, כשאלו כוללים את מספר הנוסעים על גבי הרכב, משך ועוצמת פעילות המזגן, האם תנועת הרכב נמצאת בעלייה ועוד.

בהשוואה לכלי רכב חשמליים ניתן לראות את הפער לטובת כלי הרכב להם מנוע מימן. בכלי הרכב בעלי מנוע חשמלי ניתן לגמוע מרחק של 160 עד 320 ק"מ בטעינה חשמלית אחת.

מדובר על טווח נסיעה נמוך משמעותית לעומת מנועי המימן.

זמני טעינה ותדלוק

זמני טעינה ותדלוק מהווים מאפיין חשוב ומשמעותי כשבחונים את ההבדלים בין שני המנועים.

תדלוק של מנוע מימין אורך, פחות או יותר, אותו הזמן של תדלוק טנק מלא של מנוע בנזין – בין חמש לעשר דקות.

כיום, באמצעות המטענים המהירים של חברת "טסלה" בעלי 120 קילוואט ניתן להגיע למילוי 80% מהסוללה בתוך 30 דקות טעינה. לצד זאת, קיימים אף דגמים שטעינת הסוללה במלואה אורכת בין ארבע לשמונה שעות.

עבור כלי רכב וכלי הנדסה העובדים בטווחי זמן קצרים ולחוצים מדובר גם כאן על פער משמעותי בין שני המנועים. פער שיש ויוביל רבים לבחור בצי רכבים בעלי מנוע מימן.

עלויות

חשוב להבין כי למרות שהמימן נחשב ליסוד נפוץ, קיומו בצורה הטבעית אינו מספיק על מנת לעשות בו שימוש כדלק עבורי מנועי מימן.

ייצורו מצריך שילוב של תרכובות נוספות דוגמת מים, גז טבעי ודלקים מאובנים נוספים.

ייצור שיש בו עלויות שחשוב לקחת בחשבון וכאלו שישפיעו על החלטותיהם של חברות בישראל האם לצייד את רכביהם וכליהם במנועים אלו.

נגישות