מנוע המימן של JCB - קומסקו

מנוע המימן של JCB

חברת JCB הבריטית ממשיכה להיות החברה הבינלאומית המובילה בתחום כלי ההנדסה הכבדים. לאחרונה זכתה החברה להכרה שהגיעה עד לראש ממשלת בריטניה וזאת בזכות מנוע המימן שפיתחה החברה.

בישראל, הפכה חברת קומסקו לחברה מובילה בכל הנוגע לייבוא של ציוד מכני הנדסי של חברת JCB הבריטית. במסגרת פעילותה, עמלה החברה רבות לייבוא לישראל כל ציוד מכני חדש של JCB וזאת לצד מוצרים נלווים חדשים, דוגמת מנוע דלק המימן.

תכנון המנוע

תכנונו של מנוע המימן zero-CO2 מבית JCB נחשב לאחד מהאתגרים המורכבים עימם התמודדה JCB בשנים האחרונות.

ייצורו ושילובו של המנוע בכלי ההנדסה של JCB רתם עמו את מומחיותם של חלק ניכר ממהנדסי החברה, כשאלו מתחשבים במאפיינים הייחודיים באספקה של כליה ומוצריה ברחבי העולם אותה מבצעת JCB.

ההשקעה בתכנון של מנוע מימן הגיע ליותר ממאה מיליון ליש"ט, כשב-JCB עמלים כיום על שני פרויקטים נוספים עבור אבות טיפוס של מכונות לתעשיות, כשאלו מונעות במימן. מדובר על המחפרון ומפעיל טלסקופי.

פרסים והוקרה

בתחילת חודש נובמבר 2021 זכתה JCB בגביע Dewar מטעם מועדון הרכב המלכותי – Royal Automobile Club. את הגביע היוקרתי קיבלה החברה במסגרת אחד מהפרסים היקרים והוותיקים המוענקים בתחום הציוד המכני עבור מנוע המימן היעיל שפיתחה.

בטקס שנערך בלונדון, קיבל יו"ר JCB, לורד במפורד, את גביע Dewar עבור חידושים שקידמה JCB. מדובר באחד מהפרסים היוקרתיים המוגשים בבריטניה בתחום הרכב, כש-JCB קוטפת את אותו פרס בפעם השלישית.

ג'ון ווד, יו"ר הוועדה הטכנית שלDewar, אמר לאחר מתן הפרס כי JCB "היו חלוצים במונחים של פיתוח מערכת הנעה מאז שהחלו לבנות את המנועים שלהם ב-2004. האתוס הזה נמשך עם המנועים האחרונים שלהם – מונעי מימן, שהם שילוב מעורר השראה של מומחיות עדכנית וטכנולוגיה של הדור הבא".

אנתוני במפורד, יו"ר JCB, הוסיף ואמר עד כמה חברתו "גאה מאוד שמועדון הרכב המלכותי בחר להעניק ל-JCB את גביע Dewar בפעם השלישית. המנועים החדשים שלנו המונעים במימן ניתנים לייצור במהירות יחסית וזהו צעד חשוב וחלוצי לעבר עתיד אפס פחמן, ועדות ליכולות המדהימות של המהנדסים הבריטיים שלנו".

נגישות